Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 18.12.2005, 16:09
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Levyjarrut, suojakilvillä vai ilman?


Ei oikeen löytynyt vaikka muistaakseni asiasta on joskus puhuttu niin otetaas pieni mielipidetiedustelu tähän väliin.

Kannattaako maastoautossa käyttää jarrukilpiä? Ymmärrän että ne on hyvät olla "yleensä", kuumat jarrut vesilätäkköön ajettuna vetää levyt helposti kieroon.

Mutta kun jarrut pitää vielä väkisin uittaa mudassa niin turvallisuuden nimissä ne pitää myös saada puhtaaksi.

Autohan on yllättäen suzuki, katsastusmieheltä kysyessäni sain sellaisen käsityksen että suzukiin ei ole pakko laittaa niitä kilpiä koska siinä ei ole niitä uutenakaan ollut. (Alkuperäisen rakenteen mukaiset kuuluu olla mutta nythän koko jarrutyyppi muuttuu ja alkuperäinen rakenne poistetaan)

Mitä muta tekee stefoille ym, kilvet varmaan hidastaa kuran pääsyä sinne mutta myös sieltä pois.

Kilvillä:
+suojaa paskalta(?)
+suojaa edellämainitun kaltaisilta kieroutumisilmiöiltä
-kerää paskaa joka on
-vaikea puhdistaa

Ilman:
+helppo pestä puhtaaksi
+ei ainakaan ruostu/hajoa toispuoleiseksi jolloin tuskin leimakelpoinen
-avoinna paskalle
-hieman avoimempi/turvattomampi kiville ja kannoille
-jarrusatulan pultin väliin pitänee laittaa pari milliä paksut prikat että vastaa puuttuvaa kilpeä



**************
Jussi ja Suzuki

Vastaa lainaten