Mielestäni GM:n 350cid -> halpa virittää ja kaikkea huolto ja viripalikkaa löytyy pilvin pimein suomalaisistakin vauhtipuljuista. 305cid ei kannata mielestäni laittaa jos on mahdollisuus valita, siinä kun ei ole mitään parempaa kuin 350cid:ssä. Onhan tuo 350cid tietenki vähän raskas kone, mutta alukansilla yms. saa senki painon kohtuulliseksi. Ja löytyy vääntöä ja tehoa matalemmillakin kierroksilla!
Toinen hyvä vois olla 3/4 tuosta edellisestä, eli GM:n V6 4.3TBi. Tähänkin löytyy viripalikkaa, mutta ei tietenkään ihan niin hyvin kuin tuohon perinteiseen 350:een.
Ja noiden koneiden kanssa on hyvä laatikko joko TH400 tai vahvistettu TH700. TH400 on kaikkein kestävin, tosin tehohäviökin on siinä suurin.
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 350cid TPi + TH700 1986
http://students.oamk.fi/~t3pija00/camaro/camaro.htm
GMC JIMMY SIERRA CLASSIC 4X4 350cid + TH700 1984
http://students.oamk.fi/~t3pija00/gmc/gmc.htm