Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.07.2005, 16:50
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

410:ssa pyöränlaakeri mahtuu tulemaan kilvessä olevasta reiästä läpi.Eli 4 pulttia auki ja massaulovetäjällä vetari pois paikoiltaan.413:ssa ei mahdu laakeri tulemaan jarrukilven läpi.
Olen vaihtanut pyöränlaakereita viimeisen parin viikon aikana kolmeen vetariin,joten jotain on oppinut.Vanhaa laakeria ei normaali kotikonstein saa ehjänä irti.Eikun varovasti rälläkällä laakeria kiinni pitävä krymppi rengas halki ja naputella laakeri pois.Original laakerissa on sisäkooli paksumpi kuin tarvikelaakerissa,silloin tarvitsee laakerin väliin 35x40x5 helan.Mulla oli joku jo tehnyt helat edellisessä laakerin vaihdossa.
Uuden laakerin asennus on suht helppo juttu.Vetari hallituksen luvalla pakastimeen puoleksi tunniksi,holkki,kiinnitys levy ja laakeri lopsista jäiseen akseliin paikalleen ja sitten krymppirenkaan lämmitys.Itse olen käyttänyt lämmitykseen nestekaasu tohoa ja lämmittänyt kunnes väri krympissä muuttuu sinertäväksi.Krymppi menee paikalleen ilman lyömistä kun lämpötilat on oikeat.Vetari kylmä ja krymppi kuuma.
Muistakaa laittaa laakerin "taakse" tulevat osat paikoilleen ennen krympin asennusta.

Vastaa lainaten