Niin, käyttötarkoituksesta lisää. Jos hankintabudjetti on pieni, niin sitten et varmaan ole henkilöautoksi rekisteröityä dieselmaasturia ostamassa? Muutamassa vuodessa dieselverot maksavat enemmän kuin koko auto. Ja jos vielä tarvitset istuinpaikkoja enemmän kuin kaksi tai kolme, niin huoltoautoksi rekisteröiminenkään ei tule kysymykseen.
Jos valintakriteerit ovat näinkin kovat (halpa pakumaasturi), niin voi vaihtoehdot olla vähissä. Itselläkin meni aika pitkä tovi tuon pätkäpatrollin löytämisessä, eikä se kyllä mikään helmi ole. Hitsaushommiin joudut varautumaan näiden vanhojen kiinanpommien kanssa ennemmin tai myöhemmin, vaikka peltitöitä olisikin tehty.
Patrollia on sinänsä helppo suositella, että tekniikka on lähes idioottivarmaa pieniä perusvikoja lukuunottamatta ja osia löytyy purkuvehkeistä mielinmäärin. Varaosatiskilläkään ei pääse hirveästi köyhtymään, ainakaan jos kulutusosista puhutaan. Kulutuskaan ei ole vielä päätä huimannut, sekalaisessa ajossa vakiorenkailla on itselläni ollut alle 10l/100km.
|