1-2 mm välys pääakselin booreissa on jo jonkun verran, mutta ei se vielä ihan lopussa ole.
Kardaanin ulostulossa on kuulalaakeri, joka uutenakaan ei ole välyksetön. Jakolaatikkoa ei tarvitse sen takia ottaa alas, laakerin saa vaihdettua ulkokautta, se on lukkorenkaan takana. Öljyt joutuu pudottamaan pois.
Ohjauksen ravistus johtuu todennäköisesti:
1) Olkatappien esipuristus on hävinnyt laakerien kulumisen seurauksena. Säätö ylemmän olkatapin alla olevia sovitelevyjä vähentämällä. Testaa irrottamalla raidetanko ja ohjausvarsi: jos napa kääntyy kevyesti, tarvitsee kiristämistä, kuuluu olla sopivan tahmea. Todennäköisin syy.
2) Panhard-tangon puslat väljät ja akseli pääsee liikkumaan poikittain. Toiseksi todennäköinen syy.
3) Kaikki muut Paavon jo luettelemat ... ja varmaan vielä joku muukin ...
T, Antti
|