eläkeläinen muistelee... eli wagon Dana 44 vetari historiaa...eli lenkkiin migillä (kestävämpi kuin TIGillä tehtynä) niin paljon kamaa, että voi rälläkällä hioo ylimääräiset pois, että mahtuu sisään. Lenkki pitää hitsatessa olla todella punainen, ettei se sitten murru murtosaumasta, joku vielä jäähdytti ne vuorivillan sisälläkin. Hitsastessa voi pitää vanhaa ristikon päätä lenki sisällä muotona, että malli säilyy. Ennen hitsausta, puhtaus on puoliruokaa, itse puhdistin lenkit dremelillä tosi tarkkaan, kun huomasin että lenkin likaisuudella ennen hitsaamista oli versus ilmiö kestävyyteen. Eli epäpuhtaudet tarkkaan pois ja suihkaus brake kliineriä. Kuppihan sieltä seuraavaksi lähtee eli kuppi parilla pistehitsillä kiinni. No seuravat lähtijät on kupin alta neulat, neulat voi trial -käytössä korvata holkilla ja vaseliinia perään. Alunperinhän sotajeepeissä oli nimenomaan holkki systeemi, joku viisas joskus valisti. Tuon jälkeen kestoa löytyy sen verran hyvin, että seurava sulake on etuvetari, jonka saa poikki kolmeysipuolikkailla lukon kanssa jos ihan tahallaan yrittää. Tämä tietysti, että ristikko on itsessään hyvää laatua (ei mikään rasvanippa malli, ne hajosi keskeltä kahtia nipan kohdasta). Jos sen ristikko hässäkän maalaa jollain kirkaalla miranolilla niin se on hauskan näköinen ja yhdellä vilkaisulla näkee onko ristikko oirehtinut. Mitäs vielä olkatappien kunnolla on myös iso merkitys eli ei välystä...
|