Erään tulkinnan mukaan autossa ei juurikaan saa olla toimimattomia valoja, eli ns. koristelamppuja... Näillä koristeilla tarkoitan mm. sellaisia tuikkuja, jotka pikkuppimiehet hyvin mielellään pulttasivat taannoin lavakaareen siten, että näyttivät eteenpäin. Ei niille kuupille mennyt piuhoja, eikä niissä ollu välttämättä edes umpioita. Olipa vaan hienot kivisuojat paikoillaan ja käyttötarkoituksena siis koristeet. Vaan ei. Pois ne joutui ottamaan ja mielestäni varsin ymmärrettävästä syystä. Mitä helevettiä niillä sielä tekee, jos niillä ei kerta mitään tee..? Vaan tuo kattotelineelle jonkun alaskäännettävän suojalevyn taakse piilottaminen onkin sitten jo mielestäni hieman eri juttu. Silloin kun ne tuikut toimivat ja sen levyn kaatamalla niille valoille saadaan joku tolkku, niin mikä jottei. Normaalisti tienpäällä sitten muistaa sen suojan pitää paikoillaan, niin luulenpa, että eiku kättä lippaan ja hyvää matkaa. Sehän vain osoittaa sen, että harrastaja on kiinnostunut asioista ja on keksinyt mielenkiintoisen ja toimivan ratkaisun olemassaolevaan ongelmaan. Tuo totuus tuosta N1/M1 -kalustosta onkin jo sitten monipiippuisempi juttu.. Pakuun kun saa työvaloja laittaa senkun tarvii, mutta henkilöpirssissä niiden perusteleminen voikin jo olla vaikeampaa. Vaan koitetaan keppuroida. Itsellä ainakin HoJoon ja Hiluun tulee työvaloja, jahka ne jaksan asentaa. Mutta molemmathan ovatkin pakuja.
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com