Muutamiin kysymyksiin muutamia vastauksia/ajatuksia:
- mielummin paikasta A paikkaan B kuin saman kuopan/lätäkön höyläämistä (välillä voi ajaa vaikka lyhyen siirtymän kestopäällysteellä kuten Ylläksellä)
- maasto vaihtelevaa, harvempi kuitenkaan tykkää kivikosta ja kannikosta? (ehkä tosi tiheillä välityksillä ja kunnon renkailla olevat jättimonsterit, mutta suurinosa "safariautoista" ja kiinnostuneista ei liene sellaisia?
- omat eväät OK, sauna/grillaus jees myös!
- vähintään kahdentasoista reittiä ja selvät kriteerit millä voi mennä mihinkin ryhmään (tulipunaista ryhmää ei oikeen innosta, jos joku on lähdössä mukaan 205 sirkkelinterillä olevalla pitkällä pajerolla....itsekritiikki näyttää olevan aika huono joillakin!). Henkilökohtaisesti kannatan jakoa kolmeen kuten Ylläksellä: sininen = vakiot ja uudet, keltainen = n. 31-33" rattaat + vinssiä ja panssaria ja punainen = 35" ja yli + lukot + vinssit. Reitti voi olla paljolti samakin, mutta pieniä helpotuksia ja vaikeutuksia sekä järjestys siten, että pikkurattaat menee edellä eikä sitten kun ura on kaivatettu 35" kumeilla (tiedän että lisää työtä mutta olis hieno juttu)
- jotta kauempaakin porukka viitsisi lähteä niin edullinen perusmajoitus olisi pop (halukkaille telttamajoitusta luonnollisesti myös)
- safarimaksu voisi olla jotain parinkympin luokkaa....? (tästä summasta pieni hyvitys ryhmänjohtajille/päävastuullisille vinssimiehille?). Maksu tosin riippuu "paketista" eli jos saunahommaa ja jotain isompaa tupamajoitusta tms niin ehkä pikkuisen enemmänkin...
- huolto ja korjauspiste olis hieno (ilmaa renkaisiin, jotain hitsihommia, mahdollisesti renkaiden/vanteiden pesu painepesurilla niin ei ravista järjettömästi sitä 300km paluumatkaa :-)
Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
|