Näytä yksittäinen viesti
  #38  
Vanha 21.06.2005, 16:35
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Ota ajoituslamppu kännyyn kun vika on päällä ja kato mitä tapahtuu. Samalla kandee kattoa, että dampperissa oleva ajoitusmerkki on oikeasti kohallaan. Mulla oli muutaman asteen pielessä ja isomminkin voipi heittää. Jos dampperiin vulkanoitu kumi on viimeisillään voi merkit jopa vaeltaa ajan kanssa.... tää ei tietty selitä sun vikaa, mutta hyvä pitää mielessä abosluuttisia arvoja pohdittaessa.

Hommaa sellanen ajoituslamppu, jossa on pulssin viivästys (nappulasta voit säätää niin, että näyttäis sytyttävän TDC:ssä ja sit luet todellisen ennakon nappulan asteikolta) niin ei tartte mittailla asteita siitä dampperista ja yksi merkki riittää. Ja mittaat tietty vakuumi- ja keskipakoennakoiden toiminnan erikseen.

TDC merkin sijainnin voit tarkistaa siten, että poraat vanhaan tulppaan 7mm reiän, vedät siihen M8 kierteen ja pyöristät 8mm kierretangon pätkästä (vaik n 10-15cm) pään. Dummy tulppa paikalleen ykköskanikkaan, ruuvaat kierretangon ja lukitusmutterin sitten siihen silleen, että konetta käsin pyöritettäessä mäntä osuu kierretangon pyöristettyyn päähän esim 3-5 astetta ennen yläkuolokohtaa. Pieni merkki dampperiin ja kierrät konetta melkein kierroksen toiseen suuntaan taas niin, että mäntä osuu jälleen kepakkoon. Merkki paikalleen ja sitten oikea TDC löytyy justiinsa näiden merkkien puolivälistä. Isompi merkki sit valkealla maalilla sipastaan tähän.

Jos vika ei löydy, vaihda ECU kunnossa olevaksi tiedettyyn - ellet ole sitä jo kokeillut. Tee selvitykset niin tarkasti ja varmasti, että pystyt kerralla eliminoimaan aina yhden vikalähteen (esim ajoitus).

Tapsa

- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
Vastaa lainaten