Lainaus:
quote:
Lisäksi tarvitsisi todellakin tuon lambda-anturin sekä imuilmanlämpöanturin. Muuthan omasta jo löytyykin. Omituista oli mielestäni tuo suuttimien liittäminen boksiin pareina - eikö loota kykene ohjaamaan kahdeksaa suutinta erikseen?
Toinen kyssäri: miksi tuo laajakaistalambda olisi parempi? Mitä käytännön eroa sillä olisi Rooverin kasissa? Saavutetaanko sillä näkyvää/tuntuvaa hyötyä pääasiassa alhaisilla kierroksilla toimivassa koneessa/ajaessa?
-TimoV
"Dieselit ovat köyhiä varten!"
|
Rover V8 on ns batch fire kone eli puolet pytyistä struuttaa yhtä aikaa. Sequential systeemit ei onnistu helposti, sillä nokka-akselin asematieto puuttuu. Myös Megasquirt kannattanee laittaa ruiskuttamaan toinen bankki kerrallaan.
Megasquirtissa taitaa MAP anturi olla piirikortilla.... eli mainitsemiesi lisäksi muita uusia antureita et taida tarvita.
Laajakaista-lambadaa sä tarttet polttoaine- (ja sytytys)karttojen koostaiseen ja viilaamiseen. Normaali lambda antaa sulle ainoastaa tiedon oletko rikkaalla vai laihalla - mutta ei kerro kuinka paljon. Isoilla kuormilla sun pitää olla kuitenkin niin rikkaalla, että tavallinen lambda kyllästyy ja antaa vain rikkaan indikaation. Säätäminen on siis sen avulla mahdotonta. Sen tarkoitus on vain takaisinkytketyissä systeemeissä antaa cruisailukuormilla riittävä tieto kompuutterille, jotta se pystyy pitämään asiat tarpeeksi lähellä lambda=1 päästöjen ja kulutuksen kannalta.
Megasquirttiin perehdytään sitten kun johonkin katuvehkeeseen tulee RV8. Dumbossa on ja pysyy kunnossa olevat romppaset
Tapsa
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -