Ajattelin palata tähän aiheeseen, sillä oman Rankun sytkä ja tietsikkapuolella vaikuttaisi olevan rajusti ongelmia - toisinaan. Hyvä, herra Lucas!
Lueskeltuani hieman tulin siihen johtopäätökseen, että tuon MegaSquirtin värkkäily Rangeen olisi kohtalaisen helppoa. Ainakin polttoaineensyötön osalta. Löysin jopa valmiit ohjeet olemassaolevalle johdotukselle. Lisäksi tarvitsisi todellakin tuon lambda-anturin sekä imuilmanlämpöanturin. Muuthan omasta jo löytyykin. Omituista oli mielestäni tuo suuttimien liittäminen boksiin pareina - eikö loota kykene ohjaamaan kahdeksaa suutinta erikseen?
Tuossa pari linkkiä Land Rover virityksiin:
http://www.juracid.demon.co.uk/lr/megasquirt.html
http://www.getmuddy.co.uk/bertha/megasquirt.html
Mutta: Tuosta sytkäpuolesta ei itsellä ole kyllä hajuakaan. Megaruutta ilmeisesti siis kykenisi ohjailemaan tällaista suorasytkäjärjestelmää myös kasikoneelle. Suomalaisten harrastajien sivuilla ei tuosta juuri ole mainintoja. Ameriikankielisiltä sivuilta en ole tätä puolta käynytkään läpi. Ja mitään ei ymmärrä suomalaisestakaan!
Toinen kyssäri: miksi tuo laajakaistalambda olisi parempi? Mitä käytännön eroa sillä olisi Rooverin kasissa? Saavutetaanko sillä näkyvää/tuntuvaa hyötyä pääasiassa alhaisilla kierroksilla toimivassa koneessa/ajaessa?
-TimoV
"Dieselit ovat köyhiä varten!"