Riippuu vähän linkkien sijoittelusta tarvitseeko erillistä sivuttaistukea (yleensä Panhard-tanko). Mitä lyhyemmiksi ja kolmiomaisemmiksi sauvat laittaa, sen paremmin ne tukevat sivusuunnassa. Useimmiten ylä- ja alasauvat ovat eri pituisia, ylemmät vähän lyhyempiä jotta perä kallistuisi joustoissa jonkun periaatteen mukaisesti, kardaanikulmat ja ajomukavuus (liikeradat esim. töyssyissä ja miten auto niiaa tai nousee kiihdytyksissä ja jarrutuksissa) lienevät suurimpia tekijöitä jotka vaikuttavat suunnitteluun.
Yksinkertaisempiin tuentoihin liittyen, sainpas tänään edistettyä BJ:nkin kierrejousitusta, takatukivarret ovat nyt paikoillaan, ja sain huomata että liikevaroja löytyy rungon pään puslista kiitettävästi. Tukivarren päätä (tai tarkemmin akselin kohtaa) sai ihan käsivoimin taivuteltua yli 30 cm ylös ja alas. Vääntämällä vielä enemmän. Sisäänjoustot tulevat tietysti jäämään muutamaan senttiin, mutta on ihan selvää että ulosjoustoja rajoittavat enää lähinnä iskunvaimentimet. Noin 30 cm liikevaralla olevat kun löytäisi jostain ... jos sitä vaikka söisi kaurapuuroa ja ostaisi säädettävät mallit.
|