Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 16.06.2005, 20:57
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Olisiko tuo kumma 4.28 V täyden kaasun viallinen arvo? Ja mitä se sitten vaikuttaa tyhjäkäyntiin? ???
Sanopa muuta! Todella outo!

Lainaus:
quote:
* Oletko säätänyt tyhjäkäyntiä riittävästi? Sitä saa ruuvata ihan reilusti ...
Jeps. Nyt kierrokset ovat melko mukavat 800 ja pysyvät kohtuullisen hyvin. Syyn löytänet alempaa!

Lainaus:
quote:
* Testaa imavuotojen mahdollisuus kaasulla, ellet vielä ole tehnyt näin.
Testattu - ei löydy! Vaihdoin varmuudeksi vielä lisäilmaventtiilille tulevan ja lähtevän letkun. Varsinkin toinen oli kehnohko.

Lainaus:
quote:
* Uskaltaisitkohan avata ilmamäärämittarin? Puhdistus tai piirilevyn pieni siirto voisi auttaa, jos vika on siinä?
Uskaltaisin. Ja teinkin sen. Näytti olevan OK, mutta varmistin vielä pinnien kontaktit levyyn kunnolla.
Lainaus:
quote:
* Tulpat? Ei todennäköinen, mutta kumminkin ...
* Vuotava suutin?
Tulpat ja johdot vaihdettu helmikuussa! Ei voi johtua niistä. Suuttimetkaan eivät vuoda - olisi näkynyt, kun käytin autoa mitattavana maaliskuussa.

Lainaus:
quote:
* Tyhjäkäynnin lisäilmaventtiilin pesu?
Irrotin tämän ja katselin rei'istä sisälle. Oudon näköinen härveli. Ilmeisesti läpässä kuuluukin olla reikä kokoajan näkyvillä. Liukuu isommaksi kun siirtää meisselillä varovasti. Hölväsin sitä kunnolla WD-40:llä. Puhdistui aika lailla.

Lainaus:
quote:Toivottavasti on apua ...
Ehdottamiesi toimenpiteiden jälkeen auto tuntuu toimivan paremmin - kummallista. Kiihdytys on tasaisempaa ja tuo "turboporraskaan" ei vaikuttaisi enää ihan yhtä selvältä. Tyhjäkäynnin sain säädettyä isommalle ja se näyttäisi pysyvänkin siinä. Lisäksi vaikuttaisi aivan siltä, kuin auto olisi pirteämpi ja pieni nykiminen kolmosella ja nelosella kaupunkinopeutta ajaessa olisi kadonnut. Kyydissä ollut kaverini totesi, että auto ei ole hänen mielestään vielä näin hyvin lähtenyt paikaltaan. Ilmeisesti kyseessä ei siis ole pelkkä oma toiveajattelu. Hävisiköhän jokin ilmavuoto? Ajellaan edelleen ja katsotaan pieneneekö kulutuskin. Minusta se on ollut hieman yläkanttiin - tosin täysin terveestä Rangesta mulla ei ole kokemusta.

Mutta: Öljynpaineen merkkivalo alkaa väpättämään nyt jo hidastaessa. Kun auton jättää seisomaan tyhjäkäynnillä valon palaessa mitään kilkutusta nostimilta ei kuitenkaan ala kuulua. Valo sammuu, kun painaa hieman kaasua (1100-1500 rpm, vähän vaihtelee). Olisikohan kyseessä kuitenkin vain pamahtamassa oleva öljykello?


-TimoV

"Dieselit ovat köyhiä varten!"

Edited by - TimoV on 16/06/2005 22:01:01
Vastaa lainaten