Lainaus:
quote:
* Öljynpaineanturi on viallinen - vilkuttaa valoa turhaan (5W-40 ihan sopiva öljy)
|
Ei, sillä auto sammuu tyhjäkäynnillä jos tulee kuormitusta (esim. parkkiruutuun ajo vaatii luistatusta ja kaasua).
Lainaus:
quote:* Kuluneet pumpunrattaat
|
Tämä on yksi mahdollisuus, mutta: eivätkö nuo kuluneet rattaat vaikuttaisi öljynpaineisiin korkeammilla kierroksillakin?
Lainaus:
quote:* Liian alhainen tyhjäkäynti ->
* Ilmavuoto ohi ilmamäärämittarin - tarkasta kaikki letkut
|
Tätä olen epäillyt pitkään. Vaihdoin kaikki letkut jo keväällä, ja korjausta koneen käyttäytymiseen tuli hieman. Koneessa tuntuu edelleen sellainen voiman puute kierroksilla. Kaasuun kone vastaa samalla tavalla riippumatta siitä painaako kaasun pohjaan, vai käyttääkö puolikaasua. Pitänee irrottaa plenum ja puhdistaa ja tiivistää liitos. Kone tuntuu heräävän eloon kun kierrokset nousevat 4000 rpm. Aivan kuin mukaan tulisi turbo tai toinen lohko.
Lainaus:
quote:* Tyhjäkäynnin lisäilmaventtiili viallinen (3.5 ei niin herkkä kuin 3.9)
* EFI:n lämpöanturi viallinen
|
Nuo pitää tarkistaa.
Lisäilmaventtiilin tarkistaminen - kuinka? Tai, taitaahan se tuosta manuaalissakin löytyä.
EDIT: tarkistettu
Lämpöanturit: ilmamäärämittari 1440 ohmia ilman lämpö n. 17 astetta (15 min. ajon jälkeen)
Vesilämpösensori: 0.42 Kohmia hieman ajon jälkeen - ilmeisesti OK!
Extra air valve: OK, arvo oli jotain 37 ohmia
Ilmamäärämittarin ohmit aivan just kohdillaan, pitäisi vielä mittailla potentiometrien (ilma, kaasu) toiminta.
/EDIT
Kuinka tuo lämpöanturi tähän ongelmaan vaikuttaisi?
Entä bensanpaineet? Voisiko siinä olla syy? Näihin minulla ei ole vehkeitä!
Tyhjäkäyntiruuvin kiertämiseen kone vastaa heikosti. Saa kiertää puolitoista kierrosta, ennen kuin vaikutus alkaa - ja sama takaisinpäin. Jotenkin oudolta se tuntuu.
-TimoV
"Dieselit ovat köyhiä varten!"
Edited by - TimoV on 15/06/2005 11:38:46
Edited by - TimoV on 15/06/2005 12:24:31
Edited by - TimoV on 15/06/2005 12:28:21