Hei, kiitos että joku reagoi. Laitteessa ei ole mitään käyttistä ja avaamisen jälkeen ilmestyy ruutuun teksti: Missing operating system, sitten laitan asennuslevyn asemaan ja se alkaa surista. Luulisin että asema kyllä pyörittää levyä ja varmaan lukeekin sitä koska ruutuun tulee jotain teknisen näköistä tekstiä joka vilistää vinhaan tahtiin. Sitten hurina loppuu ja ilmestyy teksti can not find d: tai jotain sen tyylistä. En tiedä tekniikasta juurikaan, mutta luulen että koneessa on pelkkä bios ja se ei osaa etsiä korttipaikkaan liitettyä ulkoista cd asemaa tai tajua mitään usb porteista ja niissä ehkä olevista vekottimista. Minulle on aivan sama mikä käyttöjärjestelmä laitteessa tulee olemaan. Ajattelin että XP kun minulla on yksi sellaisen ylimääräinen lisenssi ja muissakin käyttämissäni koneissa on XP. Olen sen verran saanut selvitetyksi, että tässä laitteessa olisi 700Mhz suoritin, 128M muistia ja 20G levy. Toivon että xp home siinä pyörisi, mutta jos nyt edes joku, kun vekotin on niin pieni ja kevyt että sitä ihan oikeasti voisi kanniskella mukana. Minulla ei ole se kone nyt tässä, mutta otan sen huomenna kotiin ja katson millaista tarinaa ruutuun ilmestyy.
Kiitos että vastasit, Sanna
|