Niissä "venttiileissä" on vain suodin sisällä - tehtävänä lienee nesteenä olevan öljyn erottaminen pois imuilman sekaan joutumasta.
Kaasarit kannattaa korjata ennen säätämistä - säätöjä ei montaa ole, mutta vikoja voipi olla monia. Eli ne kandee purkaa kokonaan ja katella missä kunnossa ovat. Säätöjä löytyy bensapinta, suutinputken tai -neulan korkeus, ns. temperature compensaattorin avautuminen ja hmmm..... muita ei olekaan. Jossain mun aiemmassa viestissä tais olla linkkejä huolto-ohjeisiin..... neulat ja putket kuluvat ja käynti on niiden kunnosta kovasti riippuvainen ja ovat suht kalliita (n. 100€).
Sytky kannattaa kattoa kokonaan kuntoon ennen kuin kosket kaasareihin ollenkaan. Varmista, että toisiopuoli on kunnossa ja että ajoitus pelaa - sekä alipaine- että keskipakosäätö ja että ennakko on oikea.
Se, että kuumana on kovalla ja kylmänä ei meinaa käydä, viittaa alipainevuotoon jossain. Tarkista myös ettei jarrutehostin vuoda.
Pari milliä löysää vaijerissa varmaan riittää.
Romppaset on yksikertaisia vekottimia, mutta niissä on omat kikkansa. Perehdy toimintaan huolella...... homma palkitsee vaivan - tuon parempaa offi-kaasaria ei olekaan. Kunnossa olevat toimivat hienosti kaikissa tilanteissa.
Tapsa
PS kaikki letkut on tarpeellisia, ei niitä sinne turhaan o laitettu.
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
- edit: Muista myös, että koko kampikammion tuuletusjärjestelmä on tyhjäkäynnillä osa "alipainejärjestelmää".... sulla näyttää noi mustat tuuletusputketkin olevan halki.... koneen pitää niiden kautta saada hallittu määrä ilmaa, muuten et saa vakio neuloilla ja suuttimilla ikinä tyhjäkäyntiseoksia kohdalleen niin, että seos on myös vetoalueella kunnossa eikä tyhjäkäynnin säädöstäkään tule mitään.
Edited by - Tapsa_ja_Dumbo on 06/06/2005 08:30:12
|