JEEPPI EKILLE kyllä ne siellä paraateissa näytti onnelliselta ja intoa täynnä olevilta kun oli pakko jos et ollu samaa mieltä päättäjien kanssa koko,sukusi joutui siperiaan tai karjalaan ammuttavaksi.sit tosta ryssän pelosta emmekö me joskus ollu itse myös venäjän lipun alla,ja eikös me suomalaiset meinattu tehdä suursuomi mut miten kävi?köyhät venäläiset päätti et ei sinne ny niin helposti mennä,paras puolustus on se että päästetään vihollinen etenemään mahdollisimman pitkälle jossa sen on vaikea huoltaa joukkojaan ja sit ruvetaan napsiin niitä yks kerrallaan.on pitkä matka kotiin ja siellä kun taistelu tahto katoo osalla niin tuho on valmis.ja mä olen keskustellu venäläisten kanssa jotka tietää asioista niin ei ne olis halunnu koko sotaa,sit jos tuo pietarin piiritys oli oikein niin kai tuo juutalaisten joukko tuhokin mielestäsi oli?ajatteletko olenkaan niitä tuhansia pieniä lapsia jotka pelkäsivat,näkivät nälkää,palelivat,menettivät vanhempansa ja kuolivat sekä pietarissa(Leningrad)että saksan leireillä.minä ottaisin venäläisen naapuriksi mutta saksalaisilla ei ole mitään asiaa koko kortteliin.suvussani melkein kaikkien isät on olleet sodassa ja nekään ei vihaa venäjän kansaa vaan niitä pättäjiä jotka silloin ajoivat maailman siihen pisteeseen että naapuriin oli mentävä.
|