Viestiketju: HJ:n akselit
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 26.05.2005, 22:10
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Jotkut kyllä meinaavat, että Toyotan puolikevennetty taka-akseli kestäisi pyörittää isompia renkaita kuin täyskevennetty, lähinnä sen takia, että se puolikevennetyn vetari muuttuu niin perskuleen paksuksi pyörää lähestyessään. Taisi olla 55 mm tms. halkaisijaltaan.

Täyskevennetyssä on vielä sellainen sulakesysteemi (sekä hyvässä kuin pahassakin), että ne kuusi pinnapulttia ja kaksi "sokkaa" katkeavat tietyssä vaiheessa. Ajattelin porata yhdelle tai kahdelle lisäsokalle reijät napoihin rakentelun myötä, eiköhän ne vetarit sen verran kuitenkin kestä. Plussana sellainen, että levyajarrumuutos on helppo toteuttaa full-floateriin.

Ja hei, BJ:täkin on saanut täyskevennetyllä taka-akselilla, mm. omassa raadosssani on sellainen... taisi olla autoissa vm. 83 eteenpäin. Näissä on kitkalukkokin.



Edited by - JF on 26/05/2005 23:12:10
Vastaa lainaten