Lainaus:
quote:
Mikä mahtaa olla Nivan vakiorengaskoko ja sen seurauksena mikä on suurin?
|
Vakiokoko on 175/80-16 ja 16" vanteella toimii aika kivasti 205/80-16, Nivan orkkisvanne on aika kapee eli jos leveempää ni sillo mieluusti se 15" mankeli tms. vanteex.
Lainaus:
quote:Samara vai se konttiperä malli? Onko se nyt 2000 jotain vai 1600? Tekniikka muutenkin on varmaan jostain vajaavetoisesta sovelletettu. Osia kun katselee niin minkä mallin osat tuonne käy?
|
Kaikissa takatuupareissa ja Nivoissa on tuota samaa konetta, samarassa eri mylly. Erot noissa koneissa on 1200=pikkulohko ja 1500=isolohko eli 1,2 ja 1,3 litraset ovat ns. pikkulohkoja ja 1,5 ja 1,6 ja 1,7 litraset on isolohkoja ja niissä erot vaan männissä ja iskunpituudessa. Se kone on ihan vaan 1600. Nivaan käy takatuupparista mm. perävälitykset, tukivarret ja koneen osat esim. kansi ja vaihteisto(kiinnitys ja koko) on kaikissa ketjukoneissa sama.
Lainaus:
quote:Onko niva varustettu jatkuvalla nelivedolla vai kytkettävällä? Minä olen ymmärtänyt että se ois jatkuvalla, mutta myyjä sanoi että tuossa ois takaveto, nopee neliveto ja hidas neliveto.. Onkohan tuo ihan vakiona tuossa vai jokin viritys?
|
Koskaanhan ei voi tietää mitä sinne on laitettu mutta yleisen Niva-tietämyksen kun huomioi ni luulen että se on ihan vakio jakiksella eli siellä on jatkuva neliveto ja jakiksen kepeistä saat nopee alue - hidas alue ja toisesta kepistä tasauspyörästön lukko päälle(iso keltanen merkkivalo)
Lainaus:
quote:Kuis vaikee tuohon on kehitellä pohjapanssareita vai tarviiko sieltä edes mitään suojaa?
|
Ei sen vaikeempi kuin muihinkaan, eteen kannattaa tehä semmonen "liuutuspanssari" ettei aina töki siitä etupalkista kiviin ja sit jakikselle kannattaa joku suoja värkätä. VAHVISTA TAKATUKIVARRET, KUSKINPUOLEN MOOTTORINKORVA(jos vielä pistehitsattu) JAKIKSEN KIINNITYS(jos mätä lattia) ja KIRISTÄ ETUPERÄ!!!
VAZ-2121 ВАЗ НИВА
http://sorono.tk