Menimpäs vielä tutkimaan tuota... Alkoi mietityttämään tuota kirjoitettaessa että hetkonen, mie kääntelin sitä pyyhkijänmoottoria. Sen jälkeen ilmaantu tuo lasin alasmeno-ongelma. Suoraan virtaa annettaessa se kuiteski toimi.
Kääntelin vielä kierroksen ympäri, viimeks taisin vaan käyttää toisessa laidassa ja sitten takaperin takaisin.
Ja jihuu, taas toimii takalasi. Eli pyyhkijänmoottorissa oli joku rajakytkin, mikä ei sitten ollut kohdallaan aluks. Tästä uutta virtaa saaneena vielä tutkailemaan niitä luukun rajakytkimiä, kytkentäkaavionkin kun löysin netistä.
http://www.4crawler.com/4x4/CheapTri...arWindow91.jpg
Sitten tuli ahaa-elämys, luulin jo että 2 kpl antureita luukun lukkoihin riittää ja 1 kpl lasille, mutta ei, lasilla on sekä BACK DOOR UNLOCK WARN SWITCH sekä REAR POWER WINDOW SWITCH. Tai siis pitäisi olla. Tuota jälkimmäistä kun ei löytynyt mistään, mutta sinipunainen/mustavalkoinen johto liitin päässä löytyi. No, hyppyjohdolla johdot toisiinsa kiinni ja rele naksahti lupaavasti. Ja eiköhän alkanut takalasin pyyhin vispaamaan tihkuasentoineen ja vettäkin ruikkii iloisesti lasille!!
Kaikki siis pelittää jälleen. Joku lienee joskus vaihtanut sen lasinnostomekanismin, ainakin jäljistä päätellen. Oiskohan siinä temutessa unohtunut tuo jälkimmäinen kytkin laittamatta takaisin. Kuvittelin että lasin ala-asennossa kytkeytyvä kytkin ois tuo jälkimmäinen, mutta se onkin tuo eka. Kaikki värit kun ei täsmännyt tuon kytkentäkaavion kans muutenkaan. Eipä sillä kytkimellä ihmeitä tee, estää vaan sen ettei vahingossa laita takalasinpyyhintä päälle jos lasi on alhaalla. Pitää vaan yhdistää johdot ainakin näin alkuun.
Mitä tästä opimme? Taas kerran totesin että sähköhäröt ovat useimmiten tosi pienestä kiinni. Tulipahan osteltua 17 €:llä releitä, vaikka entisetkin mitä todennäköisemmin ois pelannu. Tulee aina epäiltyä ekaks jotakin suurempaa.