Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 25.05.2005, 08:00
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Iskarit kannattaa värkätä aina kohtisuoraan jousitusliikkeeseen nähden. Iskunvaimennuksen teho putoaa puoleen, kun kulma on 45 astetta!! (= iskunvaimenntimen liike on vain puolet jousituksen tekemästä liikkeestä). Eri asia on sitten se, jos ei muten pysty asentamaan iskaria, ja hommaa tietoisesti jäykemmät. Jos iskarin kulman saa säädettäväksi (takana se käy melko helposti) saa säädettävän vaimennuksen alustaan. Minkä takia porukoilla on niin erilaisia vaimentimia, johtuu se pitkälti erilaisista jousista:

Jos jäykät jouset -> jäykät iskarit (= lyhyet joustovarat)

Jos löysät jouset -> löysät iskarit (= pitkät joustovarat)

Syy, minkä takia joissakin ulkomaan härveleissä on useita rinnakkaisia iskareita, johtuu iskareiden kuumenemisesta ja sen jäähdytystarpeesta esim jossain Baja kisoissa. (ei Suomi ongelma).

Iskarit asentaa mahdollisimman lähelle rengasta. Monesti näkee, kun taka-akselilla on iskarit tuotu melko lähekkäin toisiaan. Autosta tulee tällä asenustavalla "huojuva".

t pasik

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten