Kiitoksia tiedosta, on nimittäin kohta edessä iskarien rungon pään kiinnitykset tuossa kierrejousitushässäkässäni. Ajattelin käyttää Mersun etutornit kokonaan kun nissä on ne iskarien kiinnitykset valmiina. Taakse teen sitten näillä näkymin jompaankumpaan jousten poikkipalkkiin holkitetun reijän johon tulee M16 läpipultti jolla iskarin yläpää kiinnittyy.
Metsäajon iskarivaatimuksista voi tietysti olla montaa mieltä, ja olisi kiva jos kokeneemmat kommentoisivat aihetta, mutta kun ulkolaisia autokuvia katselee, ja monilla on tuplaiskareitakin käytössä, niin hiipii kyllä mieleen ajatus, että vaimentimet saavat mieluummin olla vakiota järeämmät kuin löysemmät.
Lehtijousilla iskarit tuskin ovat niin kovilla, kun lehtipakan sisäinen kitka vaimentaa sen verran hyvin itsekin.
Onko muuten kokemuksia tai havaintoja siitä, että onko mitään hyötyä asentaa iskari vinosti, jolloin sen vaimennus on tietysti suurimmillaan lepotilassa ja pienenee sisäänjouston myötä, ja itse asiassa vielä voimistuu ulosjouston myötä, etenkin ristiriipunnassa. Olisiko kuitenkin parempi pyrkiä siihen, että vaimentimet olisivat mahdollisimman pystyssä?
|