
19.05.2005, 16:55
|
 |
Arvostettu jäsen
|
|
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
|
|
Lainaus:
quote:
Ei tule Volvo sentään 3000 eukulla irtoamaan. Olin vastaavassa huutarissa viime vuonna ja lähdöt oli 60000 kruunusta ylöspäin. Sillä kuudellakympillä sai aika raskaasti luukutetun näköisen vehkeen. Joku 30000 km mittarisa on aika helvetin paljon noissa vehkeissä, kandee muistaa kuka noita on käyttänyt (Swedish Army) ja missä (metässä ja kaiken maailman kivikoissa ajettu rallia).
Kokonaan toinen homma on sitten saada noi Suomen rekisteriin. Noi ei ole mitään EU-tyyppihyväksyttyjä vehkeitä, joten tsembalot on sille tiedossa, joka meinaa noi Suomeen tuoda. Kannattaa varata rekisteröinti ja tyyppihyväksyntäkatsastuksiin rahaa 1000-10000 euroa.
Kevyemmästä maastoautosta joutuu myös maksamaan autoveroa, koska sen kokonaispaino taitaa jäädä alle 3500 kilogrammaa. Voipi ollakin mielenkiintoinen suoritus, kun tunnetusti ystävälliset Tullin sedät arpoo sellaiselle autolle tuontiveron, jota ei ole koskaan Suomessa myytykään eikä verrokkeja ole. Arvatenkin verotusarvo säädetään kansalaisepäystävälliseen suuntaan, kun siihen kerrankin on mahdollisuus.
Viime vuonna kun katselin, niin pisti silmään, että noi on bensavehkeitä kaikki. Vain öljysheikillä on varaa ajaa noilla, hotusiiniä menee 20 litraa satasella ihan hulppeasti ja maastossa 40-60 litraa! Lisäksi bensan piti ohjekirjan mukaan olla "98K":ta mikä tarkoitti jotain sikäläisen intin erikoislisäaineistettua bensaa (98 oktaaninen, kalsiumlisäaineistettu?)
Mutta olishan tommoinen tietty retee omistaa siihen asti kunnes ulosottomies tulisi julistamaan henkilökohtaisen konkurssin tapahtuneen.
|
Näin haastelee nyybi joka ei ikinä ole ollut tekemisissä volvojen kanssa, en äkkipäätään lukien löytänyt yhtääkään totuuden sanaa koko kirjotuksessa, aivan täyttä paskaa koko juttu...
|