Klassikki efi rankun ecu (suomeksi matolaatikko) on ilmeisesti kohtuu helppo vaihtaa mekaskuirttiin, en oo tota vielä itse tehnyt mutta netissä on aiheesta asiallista tietoa runsaasti tarjolla. "Välikoppanen" P38 rankku on sitten kait jo enemmän tietokoneistettu?
Mutta oon vahvasti samaa mieltä kuin muutama muukin tuossa edellä että ota ihmeessä hieman vanhempi (ja samalla sähköisesti yksinkertaisempi) auto, ja jätä siitä budjetista varaa renkaisiin ja muuhun varusteluun (vinssi, tunkki, panssarit, mitävaan). Vaikka ei oliskaan rahasta kiinni, niin vanhempi auto on vaan helpompi ylläpitää ja rakentaa. Näin siis mun mielestä, en väitä että olis mikään luonnonlaki.
Saksassa on ilmeisesti katteja ollut jo ainakin jostain yhdeksänkytluvun alusta, joten koneissa on "vapareihin" verrattuna vähemmän tehoa. Ainakin yhdessä -90 saksantuliaisessa oli etukardaani sellainen harjanvarsimalli (apparinpuolen katti ahtaassa paikassa), eli samanikäisissä autoissa on joitain teknisiä eroja suomiautoihin verrattuna.
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|