Kävin eilen hankkimassa kampiakselin ja yhden veivin. Näyttää ihan hyviltä. Piti saada sieltä myös uusia mäntiä sopuhintaan, mutta paikalla havaitsin, että olivatkin HDJ80:n männät. Mikä se sen koneen tyyppi nyt onkaan. Mutta kuitenkaan männät ei ollu samanlaiset. Lisäksi paikalla oli ainakin yksi kokonainen HJD80 kone ja pari tehdasuutta lohkoa mäntineen ja paljon muuta sälää. Aika paja.
Kävin tuomiolla omien mäntieni kanssa ja entiset ovat. Joka männässä on ylin ura venyny n. 0,4...0,6mm. Aika holot. Ja oikeen missään vehkeessä ei oo yli 3mm:n levysiä männänrenkaita, joten uran sorvaus ja jonkin toisen renkaan asennus ei oikeen onnistu.
HJ60, sähän laitoit sen konees just, oliko siinä ne ylimmät puristusrenkaiden urat tolkuissaan?
Selvä asiahan se on, että ei ne renkaat siellä sais heilua, mutta siellähän ne on heilunu enkä minä ainakaan ole mitään huomannut. Ja jokaisessa tollasessa käytetyssä männässä mitä minä olen käsissäni pitänyt on ylin ura helv***n väljä. Ajan tällä nyt takaa sitä, että tarvisko potea tunnontuskia jos ne vanhat venyneet männät sinne takaisin ujuttais... Tuntuu pikkasen hölömöltä laittaa yli tonni moisiin nuijiin. Hele*t*i sentään. Moisen kanssa tarvii painia...
Lisää kuvatuksia rofiilissa.
|