Lainaus:
quote:
No onhan vaikeeta...
-akselilukkoja M1G-luokkaan ei tosiaan tarvita, pitkittäinen riittää
[u]-N1-luokan autolle, jonka kok.massa on yli 2000 kg EI OLE MUITA VAATIMUKSIA N1G-luokkaan kuin neliveto! (Heikki H. & kumppanit)</u>
-karjapuskuri saa olla keulilla MYÖS M1-LUOKASSA käyttöönottoon 30.4.1999 asti. Vaikka Kadettiin siis! Katsastusmies ei saa/voi napista kuin korkeintaan terävistä kulmista.
[u]-G:n voi lisätä ajoneuvoluokkaan muutoskatsastuksessa, helppoa ja vaivatonta ainakin pakuluokassa</u>
|
Kuullostaa lupaavalta, vaikka täytyy myöntää, että ovat ristiriidassa perjantaina yhdellä kats.asemalla minulle kerrotun kanssa. Siellä todettiin tarvittavan todistuksia määräysten mukaiseuudesta. Kuinkas tämä laskennallinen mäennousukyky ja sen todistaminen, kun Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1248 kohdassa 6§ 2.mom on maininta yli kahden tonnin N1G:stä:
"c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia."
Miten sen todistaa paperilla? Maahantuoja ei vastannut siihen, mutta kirjoitti minulle jo todistuksen takatasauspyörästön "vastaavasta järjestelystä", eli luistonrajoittimesta.
Kai nämä Matin kertomat jutut pitäisi saada AKEsta kirjallisena asemalle vietäväksi, että homma onnistuisi. Vinkkejä kaivataan, miten kannattaa asiassa menetellä...