No onhan vaikeeta...
-akselilukkoja M1G-luokkaan ei tosiaan tarvita, pitkittäinen riittää
-N1-luokan autolle, jonka kok.massa on yli 2000 kg EI OLE MUITA VAATIMUKSIA N1G-luokkaan kuin neliveto! (Heikki H. & kumppanit)
-karjapuskuri saa olla keulilla MYÖS M1-LUOKASSA käyttöönottoon 30.4.1999 asti. Vaikka Kadettiin siis! Katsastusmies ei saa/voi napista kuin korkeintaan terävistä kulmista.
-G:n voi lisätä ajoneuvoluokkaan muutoskatsastuksessa, helppoa ja vaivatonta ainakin pakuluokassa
Ja se miksi vanhemmista lähes poikkeuksetta puuttuu tuo maaginen G, johtuu siitä että moista G-luokkaa ei oltu vielä siihen maailmanaikaan keksittykään. Jos otteella lukee MAASTOHENKILÖAUTO, se on käsittääkseni automaattisesti M1G-luokkaan kuuluva vaikka otteella ei sitä luekaan, koska maastohenkilöauton vaatimukset olivat käsittääkseni samat kulma/maavaraehdot kuin nykyisellä M1G-luokalla (maastoauto).
Niin, ja ulosottopakko loppui 1.7.1990.
|