Nyt taitaa olla minunkin pakko jotain lausua..
Olen aloittanut offiharrastamisen vain ja ainoastaan rakkaudesta (jos nyt näin voidaan offista sanoa) tähän lajiin, etenemisen riemuun ja itsensä kehittämiseen. Mihinkään näihin edellämainittuihin ei viina oikein tahdo sopia. Appareiden kännäämisestä minulla ei ole pahaa sanottavaa, niinkauan, kunhan vain osaavat olla ihmisiksi. Tietenkin, jostain ihmeellisestä syystä en oikein suurella innolla tapaa humaltunutta kanssaihmistä safarilla. Humalaisiin törmään nimittäin joskus työnikin puolesta. Ja kun vapaa-aikaa koittaa viettää irrallaan kaikesta tuosta paskasta, josta joku on maksavinaan palkkaa, niin siihen ei humalaista sössöttäjää enää oikein tahdo mahduttaa. Nyt pitää huomata, että edellisessä esimerkissä en puhu niistä ihmisistä, jotka IHAN OIKEASTI osaavat viinan kanssa käyttäytyä. Niitäkin onneksi on.
Mutta sitten se kuskiasia. Sanomattakin on kai selvää, että minun, eikä monen muunkaan oikein kestä olla sellaisella safarilla mukana, jossa joku tahtoo koittaa onneaan auton ratissa maistissa. Se on nimittäin jo sen sortin leikkiä, johon ainakaan minulla ei ole varaa. Jos joku ihan puhtaalla omallatunnolla pystyy ajon aikana nauttimaan oluen pari, eikä varmasti puhalla yli sallitun, niin mikäpä siinä. Tässäkin kohtaa on kuitenkin syytä muistaa sellainen pikku juttu, että esimerkiksi vakuutusyhtiö voi vahingon tapahduttua heittäytyä hankalaksi jo vaikkapa 0.3promillea puhaltaneen kuskin aiheuttaman vahingon korvaamisessa, vaikka rikosta sinällään ei olisi tapahtunutkaan.. Ja mitäpä sitten, kun se vahinko tapahtuu.. Kuulusteluissa voi pitkillä tiedoilla istua nimittäin joitakin muitakin, kuin vain se onneton kuski.
Tämän kummemmin en piipitä, mutta jos joku tuntee piston sydämessään, niin silloin voi olla aika tarkistaa omia motiivejaan ja asenteitaan, ennenkuin tapahtuu jotain todella ikävää, joka paskaa koko lajin maineen.
Kiitos ja Anteeksi
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com