Noita lukkoja on siis muutamanlaisia:
- rattilukko, löytyy ylensä kaikista autoista, lukitsee hatin kun virta-avain ei ole paikoillaan
- ovien (yms. eli takaluukku, bensaluukku) lukot, lukitseevat oven (yms.) kiinni, luksus-safarikieseissä
myös ns. keskuslukko, jolloin kuskin (ja apparin) ovesta saa kaikki kerralla kiinni tai auki
- napalukot, lukitseevat vetuvatarin napaan
- tasauspyörästön lukot, lukitseevat joko jakolaatinkon keskitasauspyörästön tai akselin tasauuspyörästön, jolloin kardsaanit/vetarit pyörivät samalla vauhdilla
Jos suskassa ei oo tasauspyörästön lukkoja akseleissa (keskellä ei taida olla kun se on kytkettävä neliveto) niin pahimmillaan se on 1-vetoinen (edestä ainakin yksi napalukko auki ja toinen takatassu ilmassa, joka siis pyörii tasa sitä tahtia kun kusko jaksaa polkea).
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|