Joo, ajotyylillä voi vaikuttaa kestävyyteen todella paljon. Mulla on vakioperissä Detroit Truetrac tasauspyörästöt ja 24 spooriset vetarit. Ainoot mitä on 33 spamperseil porsinu on ne halpis tarvikenivelet ja 2 etutumppia ..... Kahvipöytätarinoiden mukaan välitysten rikkoutumisista suurin osa johtuu siitä, että vakio avoin carrier joustaa pahas paikas niin paljon, että hammaskosketus muuttuu ja pinioini ja/tai lautaspyörä hammastaa sen takia. Mene sit ja tiedä. Jos tukevammal carrieril vielä oikein säädetty etuvälitys hajoo edelleenkin useammin ku kerran ni jenkkilästä saa ns. reverse cut pyörät joissa sit veto on "drive" puolella eikä "coast" niinku näis orkkis jutuissa. Kuulemma selkeästi lujemmat eteen päin mennes.
Just äsken tulin tallista, vaihdoin olkalaakerit ja etupään kaik stefat sekä käänsin 3" jousikorotuksen tuhooman casterin -1,5 asteesta -> takas +3 asteeseen ja pistin samalla ne uudet GKN vetonivelet ku kerran oli hyllyssä. Nivelet ittessään olivatten välyksettömät, mutta tumppiin menevä 10 rihlainen spooritus oli tyssääntyt jonkun verran.... välys pieneni merkittävästi uusilla nivelillä. Kaik muu oli edelleen virheettömäs kunnossa.
Kaadoin just simaa lasiin, joten koeajo jääp huomiselle.....
Klara Wappen kaikille !
Tapsa & Dumbo
- Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne -
|