Olen jonkun verran tutkinut rangen efi.tä nimenomaan läppä ilmamäärän mittarilla olevaa. Pienet imu vuodot aiheuttavat yleensä ongelmia vain tyhjäkäynti alueella. Eli imuvuodon täytyy olla kohtuu iso aiheuttaakseen nykimistä toisaalta imuvuotoja monasti yritetään kompensoida säätämällä läppäkotelon seos ruuvia. Tällöin saadaan tyhjäkäynti hyväksi mutta ongelma voi tuntua nykimisenä pienillä kierroksilla ajettaessa. Aika usein läppä kotelo on hyvin likainen joka aiheuttaa seoksen rikastumista. Tämä ei aiheuta nykimistä mutta yhdessä imuvuodon kanssa se voi sitä tehdä. Eli irrota läppä kotelo puhdista se hyvin ja koita vaikuttaako se käynttin. jos käynti huononi on syytä epäillä imu vuotoa.
|