Näytä yksittäinen viesti
  #32  
Vanha 28.04.2005, 23:11
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tervehdys!
Empä malttanut olla laittamatta näppiäni tähän Rellusoppaan mukaan. Oon kyllä aina ajatellut ettei kukaan järki-ihminen kirjoita vanhoista Relluista edes unissaan tälle palstalle. Tekniikka ei niin kaksista ollut paitsi tuo 16 TS -kone 1647 cm3 on kyllä todella kestävä kone, vääntävä, taloudellinen ja ikäisekseen jokseenkin isotehoinenkin (hemipalotilat?). Myös 16 TX oli aika luxusta, 1,7 koneella jota en tosiaankaan pidä läheskään yhtä hyvänä, mutta jo vuonna 77 ainakin oli 5 vaihteinen loota. Ajo-ominaisuudet mahtavat niinkuin edellä mainittiin. Vähän toki "löysä" mutta vakaa, osittain pitkän akselivälin ansiosta vakaa. Jousitusratkaisu mitä mainioin ja todellakin citymaastureiden esikuva, ainakin HRV:n. Etuveto, jonka maavaran voi nostaa vääntösauvojen pooritusta kääntämällä etupäässä 27 cm:iin ja takana vieläkin korkeammalle !!! Isipapalla 16 kulki aina jollakin 22 cm tasolla ja se oli ihme peli etenemään huonoilla teillä ja traktoripoluilla (lue: hirvimetsällä ja ketunajossa). Valitettavasti Relluttimet olivat kovin kovia ruostumaan joten nämäkin vekottimet tulivat tiensä pähän jo nuorella iällä.

Sitten toki mallit 20 ja 30. Laiskanpulskeita pelejä, valitettavan yliohjautuvia ja ohjaustuntumaltaan tunnottomia mutta jotenkin niin miellyttäviä. Takapihalla on vieläkin 20 TS -83, joka tosin poistui kilvistä peräkolarin seurauksena, mutta muuten melko hyvässä kunnossa ja lähtisi varmasti tosiostajan matkaan edullisesti ja varaosa-auton kanssa.

Jos haluaa lisää pitkiä joustoja, niin tietenkin saab on hyvä kohde. Ja samoin venyvät ainakin 305 Pösön etujouset. Painoa ei toki nämä viimeiset paljoa kestä mutta venyy ja venyy...

TT

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten