Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 28.04.2005, 22:46
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Esim rellulla on on 60-70 lukujen vaihteesta malli 17, missä on vääntösauvajousitus takana. Sauvat on poikittain auton alla ja pitkittäiset tukivarret on yhtäpitkät. Akselivälissä on heittoa seitsemän senttiä per puoli, mutta auto kulkee suoraan.
Offtopic:
Tarkoitat varmaan R16 mallia jossa on jousitus hoidettu kokonaan vääntösauvoilla,edessä pitkittäiset ja takana poikittaiset.
Itseasiassa niin oli kaikissa 60- 70 luvun etuveto relluissa (4, 5, 6, ja 16)
15 ja 17 sporttimallit pohjautui malliin 12 kierrejousineen, tosin kone oli R16 1,6l.

Suuntavakaudessa ei varmaan ole parempaa autoa tehtykkään kuin R16, yhdessäkin oli taka-akselin kiinnitykset ruostunut(juu, hiukka sitä vikaa) kokonaan irti eikä vielä puoltanut mihinkään ajaessa. Huomasi vasta kun takana istui joku ja alkoi pyörä raapimaan lokasuojaan.
Hieman uudemmista (R20 30 ja miksei 12) saa muuten mainioita kierrejousia, pitkiä ja löysiä.

Vastaa lainaten