Lainaus:
quote:
Niinpä, hullultahan tuo tuntuu jotta suoraan kulukee mutta kun vanteen reunasta vanteen reunaan eripuolilla autoa on 5 cm heitto! Tai sit mulla
on todella soikeet alumiinit... Minäkin olen tosiaan kuvitellu että pitäisihän tuommoinen asia huomata ajossakin mutta näköjään ei.
Niin joo, ei tullu tarkisteltuä ihan heti vanteen vaihdon jälkeen muttereiden tiukkuuksia, nyt takasissa asennuskelvottomia jo kolme. Meni vähän mutterista kierrettä ja pulttia poikki... Alkoi vähän lonkkottamaan tienpäällä! Ei kyllä tullu vannekaupassakaan kaikkia mutskuja, täytyy alkaa niitäkin jahtaamaan.
|
Eiköhän se oo koppa rungolla vähän toisessa laidassa, en tiedä ihan 5 cm:stä, mutta jos se on 1,5 cm vinossa niin sehän on sillon 3 cm eroa puolelta toiselle.
Ihmettelin omassa äLJiissä että miks toi toinen etufillari on aivan ulkoreunalla kun toinen on sentin-puoltoista sisässä. Ihmettelin panhardeja ja kaikkea rungossa, mutta ei... kaikki okei. Sitten huomasin että kori ei ollu keskellä runkoa.

En tullut koskaan tietämään miksi, missään kun ei näyttänyt olevan mitään ihmeellistä. Edestä kun kurkkas kaikista etumaisia korinkiinnityspisteitä ni sieltä huomas että jotenkin erilailla ne oli. Tosin takaakin kori oli samalla lailla toisessa laidassa ja siellä ei kyllä kiinnityspisteistä huomannu mitään erikoista. Mikä lie sitten toleranssi tehtaalta lähtiessä. Toi oli kyllä takakulmaan tuupattua mallia... tiedä häntä sitten onko ollut vaikutusta.
Jälkeenpäin olen sillointällöin seurannut niin usein on LJ:ssä koppa vähän toisessa laidassa, ei ole se etuloksun ja niitten välissä olevan pellin sauma samalla kohtaa eri puolilla kun vertaa renkaan kulutuspintaan.
Työkaveri on joskus ollut Helkama-autossa hommissa... joutuneet kuulemma joskus siirtämään L200 Mitsun koria keskemmälle jo ihan uutena kun oli häirinny silmää jo. Oli ollu 3 cm eroa puolelta toiselle.
Niin, ja vielä... ne panhardithan on edessä alapää oikealla ja takana vasemmalla = korotettaessa etunen siirtyy vasemmalle ja taka-aksula oikealle. Siihen vielä lisää toi korin heitto niin 5 cm voi olla mahdollista ilman mitään varsinaista vikaa missään.