Lainaus:
quote:
33"x12,5" (8"x15" vanne, et-30) mahtuu apparinpuolella olemaan oikein mukavasti, kuskin puolelta otti jo tasamaalla kääntäessä rapakaaren takakantiin kiinni. Viddu! Aksula tuskin on vinossa, ei ainakaan näytä kulkevan kylki edellä. Kunhan vatsatauti hieman helpottaa ni pitää alkaa mittailla mistä tuo voisi johtua.
|
Voisiko johtua Panhard-tangon joutumisesta pois vaakasuorasta asennosta, jos jouset kerran ovat korottavat?
Lainaus:
quote:
Sen verta hourailin kuumeisena mitan kanssa että etuaksula on 5 cm vinossa taka-aksulaan nähden mitattuna vanteen ulkolaidasta... Täytyy alkaa selvittämään mistähän tuo mittahäiriö johtuu. PILLU!
|
Tarkoitatko että akseliväli on eri auton vastakkaisilla puolilla? Jos et, niin etupanhardihan on lyhyempi eli reagoi voimakkaammin pidempiin jousiin siirtämällä akselia sivusuunnassa.
Jos ei, niin pikaisesti auton alle ottamaan rungosta ristimittoja.
Lainaus:
quote:
Tuntuis vaan että pitäisihän sen väkisinkin yrittää kammeta vasemmalle! Aurausta 2mm. Uudehkossa King Cabissa oli 3 cm:n ero ja se oli mahdoton ajaa, kampesi aivan kauheasti ojaa kohti.
|
Toyotat ovatkin ihan eri maata.
Palstalla nimimerkillä IronSika kirjoitteleva herrasmies tokaisi tuossa talvella että BJ-75 oli ihan samanlainen ajaa kuin ennen kolaria, kun siirsimme auton purkua varten muutaman kilometrin verran. Siinä oli runko ja kori vinossa vauhdikkaan ojaantömähtämisen seurauksena sen verran, että 12,5" takarengas kulki koko leveydeltään eturenkaan jäljestä sivussa. Takaapäin menoa katselleena ja ihmetelleenä.