Eikö transhiteissä ole jotain noin 2,5-litraisia dieselikoneita? Silloin jää pakopesä aika varmasti liian pieneksi, onhan HJ:n moottori melkein kaksi kertaa isompi iskutilavuudeltaan (tai 1,6 kertaa tarkkaan ottaen). Tai jos haluat säätää rajoittimen vähän yli 2000 kierrokseen, niin antaa mennä vaan.
2H-moottorille turbon luovuttava bensakone voisi olla jossain vähän yli kahdessa litrassa (esim. 2,3 voisi olla soppeli), bensakoneet kiertävät kuitenkin niin paljon suuremmilla kierroksilla että silloin menevät huippukierrosten tilavuusvirrat suunnilleen samoihin.
Nämä arviot pätevät tietysti maltilliselle yleiskäyttöön tulevalle moottorille, jos jotain Pohjanmaan mersumiesten tyylistä superturbotusta aikoo harrastaa niin saa varautua ihan erilaiseen virittelyyn, ja paljon isommilla ahtimilla. Mutta niillä ei sitten tod. näk. tee maastossa mitään.