Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.10.2026, 17:17
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KFor Näytä viesti
No jos multa kysyttäis niin ei kävis nekään. Ne on digitaalisia kuvia. Ja mistä sit tietää mitä kukin katsoo sieltä puhelimesta. Ei myöskään vaadi kuin kahden tai kolmen oikean maastopisteen annon ja se muuttuukin navigoivaksi.

JOS asialle haluaa tehdä jotain niin kännykkä kielto kokonaan. Vain puhelut kisakeskukseen sallittu. Ei edes SoMea tai kuvia kännykällä. Eli digipaasto kisan ajaksi.
TAI
Sallitaa kokonaan.

Meillä tää on enää "vanhojen ukkojen ulkoilutilaisuus" eikä vedetä niin veri suussa että isommin enää ois väliä. Enkä näitä ennen ole huomannut. Nyt montakin.
Ite oon ainakin sitä mieltä pitäis olla hylky, hyötyhän on aika selvä siihen nähden että käyttää pelkkää järjestäjän antamaa paperikarttaa kun mahdollistaa useamman eri suunnistajan käyttämisen yhessä tiimissä. Vaan eipä sitä kai erikseen oltu kiellettykään.
Itse kun olin kilpailunjohtaja muutaman kerran karttasuunnistuskisassa, sain kerran puhelun jossa pyydettiin lupaa käyttää gpssää, kilpailija oli varaosia hakiessa hajonneeseen autoon oli hukannut sekä kartat että kilpa-auton 😆 annoin luvan.

Kiitokset järjestäjille, kanssakilpailijoille ja maanomistajille. Eiköhän sitä raahauduta tunaroimaan merrasmäkeen ensivuonnakin.
Vastaa lainaten