Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 23.04.2005, 13:26
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Pari juttua tulee mieleen, osa tosin ihan arvauksia:

Pääsylinteri ei yleensä aiheuta puoltamista, ellei piirejä ole kytketty jotenkin ristikkäisiin pyöriin ja toisen piirin kumit vuotavat. Miten piirit on järjestetty? Toinen eteen ja toinen eteen ja taakse? Vai ristikkäisiin etupyöriin?

Ilma ei yleensä aiheuta puoltamista, siitä tulee vain kumimainen poljin (paitsi ehkä siinä tapauksessa, että piirit menevät ristiin ja toisessa on ilmaa). Toinen polkaisu ei yleensä auta puhtaaseen ilmavaivaan.

Takajarruissa toi on ihan tavallinen kytkentä, ensin toiselle puolelle ja siitä toiselle (ylemmästä nipasta, että ilma menee viimeiseen sylinteriin). Viimeisessä päässä täytyy kyllä olla ilmausnippa.

Nippojen kierteitä ei ole ihan hirveästi ja kun jaappanialaiset ovat millijärjestelmässä, niin M10x1 ilmausruuvin pitäisi sopia (jos sylinteri on alkuperäinen ...).

Takana puolto voi johtua kenkien säädöstä: lähempänä oleva kenkä alkaa ottaa ennen toista. Toi pumppaamisjuttu voisi vaikuttaa juuri tähän ja ottaa kaikki välykset pois ennen kunnon jarrutusta.

Paineenrajoitusventtiilit (se mutikka, jonka kautta neste menee taakse) ovat joskus hankalia ilmautumaan. Nythän siinä oli oma ilmanippa ...

Jos vika oli jo aikaisemmin ja paheni nyt, niin jotenkin epäilisin sitä pääsylinteriä, jos se on kytketty etupyöriin ristikkäin.


T, Antti

Edited by - Ahosensetä on 23/04/2005 16:26:37
Vastaa lainaten