Nelivetoisten jarrudynamometriajosta:
-kytkettävä neliveto -> ei tietenkään ongelmia
-jatkuva neliveto
a)keskitasauspyörästö viskolla -> useimmat sallivat hetken ajaa (näyttää laahausta), yleensä jätetään testaamatta tai apurullat alle
b)normaali keskitasauspyörästö tai torsen (esim. Audi Quattrot) -> normaalisti, ei ota mikään vastaan
c)automaattisesti kytkeytyvä neliveto (esim. Haldex) -> sytytysvirta pois päältä ja sitten normaalisti
Kokemuksia:
-vanhat Ranget/Lantikat -> ei ongelmia, voi ajaa
-viskokeskilukolla Ranget -> ei onnistu
-HDJ80 -> voi ajaa
-Freelander -> ei voi ajaa
-CRV/HRV -> ei voi ajaa
-Transporter -> ei voi ajaa
-neliveto-Hiace (nykykorimalli) -> ei voi ajaa
-KJ95 -> voi ajaa
-Rav4 -> ei voi ajaa
mitä niitä muita on...? ei nyt muistu mieleen
Ja vielä apurullista: auto kyllä pysyy suht hyvin paikoillaan, koska dynamolla ollessa pyörät ovat melko syvällä kuopassa (abaut 5 cm). Kyl se sit tulee pois kun jarrua on reilummin päällä, mutta mahd. erot kyllä tulee selville jo aiemmin.
Ja kardaanikäsijarru:
-kokeillaan hiukan, ei vedetä kuin sen verran että huomataan että lähtee mukaan ja eroa ei voi teoriassa olla. Jos on niin johtuu siitä että toinen pyörä lukkiutuu ennen toista (kitkasta johtuen) tai sitten viskolukko hankaa vastaan sopivasti, mutta nämä eivät ole tietenkään oikeita vikoja vaan dynamon rakenteesta johtuvia -> kardaanikäsijarrussa EI VOI OLLA tehoeroa.
|