Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Tarkoitin lähinnä että miltä se ajossa tuntuisi, vaikka numerot näyttäis mitä. Turbiineissa on paljon eroja, auton paino ja moottorin vetoalue vaikuttaa paljon. Tolla laskukaavalla mulla oli 46,7:1 ekaks ja sit tuli 60:1.
Kipolla lienee ykkönen nyt 385:1 samalla lailla laskettuna. Luulis ryömivän! 
|
Se on totta että hienosäätö pitää tehdä ajossa, mutta tuohon haitariin kun osuu on lähellä. Rengaskoko,auto,kuski kaikki vaikuttaa
Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86
Ei kai mulla oo kokonaisvälitys ku jotai vajaa 200?
3,05×11,7×5,38=191,9853
Manuaalilla se ois mukavat:
6,55×11,7×5,38=412,2963
|
Jaksaako jarru edes pitää paikallaan jos automaatissa kokonaisvälitys 1:192? Manuaalissa todella pieni ykkönen ei ole ongelma, mutta automaatin kanssa tulee ongelmaksi että mikään jarru ei pidä autoa paikallaan jos välitys liian tiheä