Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 20.11.2025, 08:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

TPS tuontyyppiset laatikon ongelmat monesti aiheuttaa, etenkin jos tyhjäkäynnissä ja/ tai koneen ajettavuudessa tuntuu olevan jotain hassua. TPS monesti hajoaa niin että sen arvo ei muutu tasaisesti, vaan pomppii epämääräisesti jolloin PCM on hieman hukassa niin ruiskutuksen/ kipinän ajoituksen kanssa kuin laatikon ohjauksessakin.

Ylivaihteen (sekä muuntimen lukon) ei kuulukaan mennä päälle ennenkuin laatikko on tarpeeksi lämmin; tarkoittaa ~10°C lämpötilaa lootassa. Käytännössä se osa laatikosta lämpenee varsin nopeasti missä lämpötilan anturi on, joten yleensä asian huomaa vasta kun on reilummin pakkasen puolella että OD ei kytkeydy.
Vastaavasti OD kytkeytyy pois päältä myös silloin, jos laatikko on liian kuuma (~125C ->). Taisi olla niin että silloin kytkee myös muuntimen lukon päälle jos mahdollista nopeuden ja kaasun asennon perusteella. Kunhan jäähtyy riittävästi, niin sitten taas toimii normaalisti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten