Kuluneen viikon epistolana oli Garretin öljyvuodon korjaus. Ensin puretaan potkuri ja muu irtoroina pois, sitten moottoriasiantuntijan kanssa vaihteisto tyhjäksi että päästään käsiksi hiilitiivisteeseen joka luuraa tuolla alimpana pooriakselin takana. Tässä kohtaa on jo purettu etukoppa ja planeetta+välipyörät pois. Nämä on hyvin mieleisiä hommia, harmi vaan kun moottorit ovat niin kovin luotettavia eikä niiden suurimittaiset remontit paikan päällä ole kovin yleisiä -> harvoin tehdään, ei pääse syntymään kunnollista tuntumaa eikä Laitos investoi erikoistyökaluihin joita ilman tämmöiset hommat ei onnistu.
Planetassa pudotetaan moottorin ~40krpm paremmin potkurille sopivalle +1500rpm tasolle.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Viimeksi muokannut AVRO : 15.11.2025 10:44
|