Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Voit se säkin tehdä, ei siinä, loppuu vaan yleensä rahkeet kesken. Lyhyesti (mitä itse ollut ymmärtävinään aiheesta):
- kyseessä 2. vaiheen valmistus, eli voit tehdä sen vain uuteen autoon (jo rekisterissä olevan muuttaminen ei ole enää valmistusta)
- tarvitaan useasta muutetusta kohdasta hyväksytyn asiantuntijan/tutkimuslaitoksen lausunto määräysten täyttymisestä, yhdenkin osa-alueen testaaminen saattaa maksaa 5-numeroisen summan (esim. jarrut), eli rahaa palaa paljon = yksittäisen kappaleen tekeminen tulee tosi kalliiksi, pakko tehdä sitten sarja samanlaisia, jolloin näitä teettämiään testejä voi hyödyntää sitten muihin vastaaviin, erillisellä autokohtaisella lausunnolla toki vasta
- tuotannon vaatimustenmukaisuus (CoP), googleta, pitää siis olla kanava/prosessi olemassa että voit hoitaa esim. valmistamasi auton kanta-autolle tulevat takaisinkutsut määräysten edellyttämällä tavalla (tätä ei käsittääkseni sovelleta yksittäisiin autoihin)
-em. asia edellyttää jonkin sopimuksen kanta-auton valmistajan kanssa
|
Joo tää testaus/hyväksyntä prosessi oli tiedossa. Pointtina se että pitääkö (minusta ei pitäisi)kaikkien toimijoiden tehdä tää sama prosessi kun autoon asennetaan lisäilmapussit ja nopeusrajoitin. Tehdäänhän autoihin isompiakin muutoksia vain muutoskatsastus vaatimuksena. Eli ajatuksena että kun joku tekee hyväksytysti muutosta kuorma-autoksi, muutkin voisivat tehdä saman kun asia kerran on jo oikeaksi todistettu. Toki kustannukset ja muu byrokratia estää näin tekemästä mutta teknistä estettä asialle ei ole. Eli virkamies ja byrokratia koneisto on sinällään simppelin asian esteenä. Tämä on esteenä ajoneuvon (kustannus) tehokasta käyttöä ajatellen. Nii joo, tässähän ei voi viranomainen (verottaja) jeesustella saasteilla kun saasteethan vähenevät kun tavaraa viedään kerralla enempi ja hitaammin=vähempi päästöjä ! Toki ihan kaiken voi byrokratialla estää ja rahastaa,ajetaan vaan sellaisella autolla kun poliitikot syvaitsee ja maksetaan veroja.