Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Näin äkkiseltään tuntuis et on outoa et joku joka laittaa ilmapussit ja nopeuden rajoittimen ja jotain muuta kilkettä ja käyttää leimalla ja sit veloittaa haluamansa summan ja mä en voi tehdä sitä koska hyväksynnät ja byrokratia ja jne.. Mähän voisin tehdä vaik "omavalmiste" muutoksen ja todeta et tää on kuorkki ny, no sille leimuri naurais röhönaurut. Toki Arctic trucks ei oo halukas yhteistyöhön jos ei saa rahaa,eikä sitä heiltä voi vaatia. Mut mitä jos joku viranomainen kertois miten se kuorkkimuutos tehdään tai jotenki.
|
Voit se säkin tehdä, ei siinä, loppuu vaan yleensä rahkeet kesken. Lyhyesti (mitä itse ollut ymmärtävinään aiheesta):
- kyseessä 2. vaiheen valmistus, eli voit tehdä sen vain uuteen autoon (jo rekisterissä olevan muuttaminen ei ole enää valmistusta)
- tarvitaan useasta muutetusta kohdasta hyväksytyn asiantuntijan/tutkimuslaitoksen lausunto määräysten täyttymisestä, yhdenkin osa-alueen testaaminen saattaa maksaa 5-numeroisen summan (esim. jarrut), eli rahaa palaa paljon = yksittäisen kappaleen tekeminen tulee tosi kalliiksi, pakko tehdä sitten sarja samanlaisia, jolloin näitä teettämiään testejä voi hyödyntää sitten muihin vastaaviin, erillisellä autokohtaisella lausunnolla toki vasta
- tuotannon vaatimustenmukaisuus (CoP), googleta, pitää siis olla kanava/prosessi olemassa että voit hoitaa esim. valmistamasi auton kanta-autolle tulevat takaisinkutsut määräysten edellyttämällä tavalla (tätä ei käsittääkseni sovelleta yksittäisiin autoihin)
-em. asia edellyttää jonkin sopimuksen kanta-auton valmistajan kanssa