Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 26.08.2025, 10:53
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Rupes noi ruosteiset lukkokehät vaikuttaa liian kuppasilta, niin piirtelin uudet ja teetin 10mm alumiinista. Aika kätevää, ilmaisella librecad softalla tein ja lähetin piirrustuksen leikkaamoon ja hetken kuluttua oli kehät noudettavissa.
Punnitsin niin 5mm teräskehä painoi 3kg ja 10mm alukehä 2kg. Kun sitä joku kuitenkin pohtii.

Vähän piti senkkailla noita reikiä ihan ulkonäkösyistä.


Laippakantarosteripultteja olikin vähän vaikeampi löytää sopivan mittaisia, hyvät pulttikaupat harvenee pk seudulla. Uudemmaan pultti järvenpäässä kuitenkin pelasti tilanteen.


Ankaran ruuvvaamisen jälkeen näytti tältä.


En kyllä tiiä miten noi kestää talviajoa vai alkaako hapettuu ihan perkeleesti? No ainahan noikin voi päivittää rosterisiin niinkuin creepyissä on jo.

Sit etuiskareiden ja niiden kiinnityksen kimppuun. Oli toi alasilmä ratkeamassa jo irti, molemmin puolin.


Syy on tässä, iskarin kiinnike on melko poikittain joten ristijoustot revittää iskarin alasilmää aika tavalla.


Tein uudet alakorvakkeet ja pultti tulee auton pituussuuntaisesti.


Suunnilleen noin sitä hahmoteltiin eilen, tänään pitäis hitsaa kiinni. Iskari tulee siis tonne väliin, kuvassa vain ylipitkä pultti.


Niin ja toinen etuiskari oli ihan jumissa, iso lommo kyljessä (ollut jo pitkään) ja varsikin vaikutti olevan mutkalla. Ei liikkunut ihmisvoimin mihinkään, en ollut huomannut ajossa mitään mutta ehkä se tuntuu uusilla iskareilla ny pehmemmältä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten