K100:sen flektinohjaus on alunperin säädety siten, että flekti käynnistyy 100 asteessa ja hälytysvalo syttyy jossain 110 asteen tienoilla. Syylarin termostaatti minkä pitäisi määrätä koneen käyntilämpötila on asetettu 80 asteeseen. Mettäajossa systeemi kuitenkin käyttäytyy siten, että termari aukeaa, mutta syylari ilman ilmanvirtaa ei jaksa pitää lämpöjä kahdeksassakympissä. Lämmöt nousee kunnes flekti käynnistyy. Flekti pystyy pudottamaan lämmöt alle käynnistysrajan eli systeemi jää värähtelemään 100 asteen tuntumaan. Toimii näinkin, mutta turhan korkea käyntilämpötila.
Ei muuta kuin Bemarin flektikontrolleria tutkimaan. Yksinkertainen LM3302 komparaattoreilla toteutettu analogikytkentä. Kytkentään sai helposti lisättyä säädön millä flektin käynnistymispistettä pystyy säätämään.
Jossain muussa topikissa oli kysymys olikohan Suzukin lämpömittarin sopivuus jonkun muun anturin kanssa. Alla karkea vaste K100:n lämpöanturin toiminnasta. Tai tarkemmin sanoen flektikontrollerin anturista. Samassa pultissa on toinenkin anturi mitä ECU käyttää. Tässä sama vaste. Lisäksi VDO:n lämpömittaria varten on erillinen anturi. Tämän vaste karkeasti: 50 astetta 200 ohmia, 80 astetta 65 ohmia ja 100 astetta 40 ohmia. Vielä vertailuun Juuson Samurain mittaristoa tehdessä selvisi, että Suzukin anturi käyttäytyy suunilleen näin: Alatappi 60 ohmia, ylätappi 10 ohmia. Eli lähtökohtaisesti mittari ja anturi ovat aina pareja jos parempaa tietoa ei ole saatavilla.
Lämpömittari, flekti käy valo ja lämpötilan säätö asennettu. Alkaa kohta muistuttamaan lentokoneen ohjaamoa.
Flektin säädöllä saa toimimaan aika hyvin. Kun flektin käynnistyksen asettaa vähän yli 80 asteeseen (termostaatin avauslämpö) miin flekti käytännössä määrää käyntilämmön. Koeajoilla 82 ... 85 astetta.