Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.06.2025, 20:13
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

No niin nyt on auto taas ajossa. Takakardaanikin on nyt värinätön kun sain laatikon ulostuloakselin laakeroiniin kuntoon. Tässä lootassahan on normaalisti liuku-yoke, mutta olin muuttanut sen laippaliitoksella olevaks. En ajatellut asiaa sen enempiä, mutta se akselilla oleva kuulalaakeri jää aika kauas lootan sisälle ja laippa, käsijarrulevy ja tuplaristikkohässäkkä painaa aika tavalla. Liuku-yokea vartenhan siinä on liukulaakeri ihan stefan sisäpuolella joka oli siis mulla tyhjänpanttina. Ja jostain tuntui tulevan sellanen aaltoileva tärinä / resonanssi jota ei oikein osannu paikallistaa, mutta tota mä rupesin epäilee.

Hommasin siis sopivan liuku-yoken josta leikkasin irti sen haarukan, eli hyödynsin vaan sen putken. Sopivan mittaiseksi katkaistuna se toimi sekä tukilaakerina että stopparina kun laipan kiristää paikalleen. Tästä ei tullu kuvia otettua mutta tollanen se osa oli.

Ja koska aiemmin jakis vuoti öljyä niin aina stressasin että paljonkohan sitä öljyä on lootassa sisällä. Toki yritin tehdä siitä tiiviin, mutta samalla nikkaroin tälläsen öljypinnanvakoiluletkun täyttö ja tyhjennysproppujen väliin.

Sit käytiin kulmakorvessa testailemassa että tuleeko uutta puuhailtavaa.

Ahdastahan siellä välillä on.

Ja kuraista.

Mutta kaikki tuntui pelaavan, joten ajellaan nyt hetki ja naatiskellaan. Ehkä seuraavaks iskareiden alakorvakkeiden muutos järkevämmäksi.

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 17.07.2025 10:47 Perustelu: Lisäsin kuvan
Vastaa lainaten