Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 826610
Talvi oli ja meni, huollot ei edenneet mutta nyt on hommat aloitettu.
Tähän mennessä: napaöljyt, etu- ja takaperän öljyt, vaihteistoöljy + suodatin + imusuodattimen pesu, moottoriöljyt + suodatin, tankin pesu + vedeneroitin + polttoainesuodatin, kaikki esiohjauksen letkut menee vaihtoon ja muutamat hydrauliletkut, lämmityslaitteen hytin alapuoliset alumiinikanavat uusittu, laturin hihna (vaatii nokkapumpun kardaanin katkon), päävirtakytkin uusittu, kone pesty todella hyvin ja sen varmaankin huomaa myös kuvista
Kysymys:
Onko hydrauliikkaan 10W öljy paras, jotta myös voitelisi vai laitetaanko näihin ihan perus 46 hydrauliöljy (ohjekirja 10W-30)?
|
Lista jatkuu: Kaasuvaijeri uusittu ja kiinnikkeitä jouduttiin hieman muokkaamaan sille. Laturin hihnaa vaihtaessa huomasin, että laturin laakerissa iso välys ja nyt on uusi laturi asennettu. Kaikki nesteet vaihdettu ja hydrauliikassa 10W-30 ohjekirjan mukaisesti. Syöttöpumpun kannen tiiviste alkoi vuotamaan ja se vaihdettu + o-renkaat sammutin ja kaasuakselille. Isoin juttu olikin sitten edessä kun huomattiin, että turbo täysin jumissa johtuen varmaankin pitkästä seisonnasta. Turbossa tuntui myös välystä ja nyt on paikoillaan uusi ja alkuperäinen turbo. Tämä varmasti oli syynä savutukseen ja tehon puutteeseen.
Tänään meni tilaukseen 3kpl hytin laseja, jotka löytyivät Lännen Tractorsilta ihan hyllytavarana. Nämä vielä paikoilleen niin koeajot saa alkaa ja pääsee näkemään, että onko letkut/liitokset tiiviit. Sen jälkeen sitten panssarit sekä muut suojat paikoilleen ja kaivuulle...