Viestiketju: Suzuki K100RS
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 02.12.2024, 03:54
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Tuloksia


Tänään tuli tehtyä mittauksia ja tuloksiakin tuli. Ensin parantelin Arduino kortille hätäisesti tehtyä CAN nopeus-sanoma generaattoria. Potentiometri kylkeen ja vähän lisää softaa. Nyt potikalla voi säätää CAN sanoman sisältämää nopeutta välillä 0 ... 127mph. Kundi kommentoi heti, että eihän Yaris kulje noin kovaa. No kuittasin, että tämä onkin GR malli.



Tässä kuva miten akkujännite vaikuttaa moottorivirtaan kun kaikki muu pysyy vakiona. ECU säilyttää tehon vakiona eli kun jännite putoaa niin virta kasvaa. Tämä ei ole välttämättä hyvä ominaisuus jos akku alkaa joskus oikeasti vajoamaan. Voima pysyy, mutta akku tyhjenee vaan nopeammin.

Ylempi kuva 2kg puntti ratissa ja 0 mph vauhti CAN väylässä.

Alempi kuva on 2kG puntti ratissa ja CAN väylä irti.



Tässä kuvassa nopeuden vaikutus moottorivirtaan. Ratissa 2kg puntti ja akkujännite 13,5V.
Tässä mittauksessa sivutietona selvisi myös, että CAN väylä irti tilanteessa ECU ajaa systeemiä 50mph parametreillä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	nopeusgeneraattori.jpg‎
Views:	1335
Size:	170,4 Kt
ID:	108345   Click image for larger version

Name:	isys-VS-UBAT.PNG‎
Views:	1297
Size:	21,7 Kt
ID:	108346   Click image for larger version

Name:	Isys_vs_mphPNG.PNG‎
Views:	1278
Size:	13,9 Kt
ID:	108347  
Vastaa lainaten