Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.11.2024, 10:37
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Onko pultissa avainkannan tyvessä laippaa tai jotakin hieman leveämpää reunaa ennen kartiota? Sellainen pultti ei pääse koneella auki ajaessa pakenemaan hylsyn sisään, kun kierre tuuppaa pulttia ulos navasta. Tai sitten voi olla avattu lyhyellä hylsyllä. Kummassakin tapauksessa saa kierteet navasta ja pultista helposti rikki, jos painaa mutterimopolla kovasti vastaan, kun ajaa pulttia auki. Siinä vaiheessa, kun kierre loppuu, jää vauhdikas mutterimopo vielä pyörittämään pulttia helposti kymmeniäkin kierroksia ja sorvaa kierrettä rikki, jos renkaan vaihtaja ei ymmärrä keventää painatusta.

Toinen huono tapa on laittaa pultti hylsyyn ja ajaa se konella kiinni napaan. Jos ei olekaan ihan linjassa ja käyttää voimaa, niin taas rikkoo kierteen alkua. Pitäisi laittaa käsin pultit vähän matkaa kierteelle ja vasta sitten koneella lisää.
Muistelisin että siinä ei ollut laippaa, onhan tästä jo kolmatta päivää aikaa kun kävivät, niin ei voi muistaa

Tossa se jenka sieltä navasta oli oudosti menny enempi sieltä reilu puolivälistä reikää ja sitten pultin päästä sen n. 1cm, näytti todella oudolta. (EDit: tää johtunee siitä, että noi talvikiekkojen tarvikevanteiden pultit on vähän lyhkäsemmät eivätkä mene ihan pohjaan asti. ) En tiedä miten ja millasilla pulttimopoilla/hylsyillä sitä on missäkin ajettu kun käynyt vähän eri paikoissa huolloissa, eikä oma auto.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 22.11.2024 10:41
Vastaa lainaten